Lohjan tanssiopisto

Kielet Haku
På svenska In English

Kokeilukerta

Uusille oppilaille oppilaan ensimmäinen osallistumiskerta opetukseen on kokeilukertana ilmainen. Oppilaan jäädessä tunnille laskutetaan oppilasmaksu normaalisti.

Käyttämättä jääneen tunnin korvaaminen

Jos oppilas ei pääse tunnille, voi hän korvata käyttämättä jääneen tunnin osallistumalla vastaavan tasoiselle saman mittaiselle tai lyhyemmälle tunnille. Oikeus korvaamiseen on voimassa saman lukukauden kuluessa. Se ei siis siirry seuraavalle lukukaudelle.

Sopivan korvaavan tunnin löytymistä ei voida taata.

Neuvoa voi kysyä omalta opettajalta, ja korvaavan tunnin opettajaan on ehdottomasti oltava yhteydessä hyvissä ajoin.

Laskutus

Lasku lähetetään ilmoittautumislomakkeessa ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen, ja se on maksettava eräpäivään mennessä. Poikkeuksellisesti erikseen pyydettäessä lasku voidaan lähettää myös postitse, jolloin laskuun lisätään tällöin käsittely- ja postituskulut.

Maksun laiminlyöminen aiheuttaa oppilaspaikan menetyksen aina siihen saakka, kunnes lasku on maksettu.

Lopettaminen

Katso myös Oppilaspaikan peruminen. Lopettaminen ja oppilaspaikan peruminen on aina ilmoitettava.

Etenkin vuoden vaihteessa lopettaminen on ehdottomasti ilmoittettava, koska kevään lukukausimaksut vanhoille oppilaille postitetaan automaattisesti. Lopettamisilmoituksen laiminlyönyt joutuu maksamaan jo lähetetystä laskusta ja sen perumisesta aiheutuvat käsittelykulut.

Lukuvuosi ja lukukausi

Opetussuunnitelman mukaan opetusvuoden pituus on 34 viikkoa sisältäen lukukausien esitykset. Syyslukukauden pituus on 16 viikkoa ja kevätlukukauden 18 viikkoa.

Oppilaspaikka

Oppilaspaikka tarkoittaa osallistumisoikeutta tanssitunnille. Syksyllä aloittaneilla oppilaspaikka on voimassa koko lukuvuoden.

Ilmoittautuminen ja oppilaspaikan vastaanottaminen

Ilmoittautumisen voi sähköpostitse peruuttaa ensimmäisen opetusviikon loppuun mennessä. Oppilaspaikka katsotaan vastaanotetuksi, kun tunnit ovat alkaneet. Uusi oppilas on ottanut oppilaspaikan vastaan toisen tunnin jälkeen.

Tuntien keskeyttäminen

Jos oppilas lopettaa kesken kauden, tuntien keskeyttämisestä on ilmoitettava välittömästi. Lukukausimaksuja ei tällöin hyvitetä. Lääkärintodistusta vastaan voidaan pitkäaikaisen poissaolon takia sopia maksujärjestelyistä erikseen.

Vakuutus

Tanssikoulu ei vakuuta oppilaita tapaturman varalta. Suosittelemme, että oppilaalla on tunnille tullessaan oma voimassa oleva vapaa-ajan tapaturmavakuutus. Lohjan Tanssiopisto ei vastaan toimipisteeseen jätetyistä arvoesineistä, tavaroista ja vaatteista.

Poikkeusolot

Lohjan Tanssiopiston ensisijainen tavoite on järjestää opetus lähiopetuksena. Olosuhteiden pakosta, kuten mm. poikkeusolot, voidaan opetus järjestää etäopetuksena. Poikkeuksellisiin opetusjärjestelyihin siirtyminen ei ole syy lukukausimaksujen peruuntumiselle.